donderdag 27 december 2012

Audi steekt nog een tandje bij om BMW van de troon te stoten

Volkswagen wil de grootste worden, dus alle merken moeten meegroeien. Zo zal het dus ook met Audi gaan. Het merk moet tegen 2020 goed zijn voor maar liefst 2 miljoen verkochte wagens per jaar. Dat zou dus willen zeggen dat 20% tot 25% van alle verkochte wagens van de Volkswagengroep met een Audilogo zullen prijken.

Op dit moment zitten ze al aan 1,44 miljoen wagens per jaar. Dus ze hebben nog wel een lange weg te gaan. Om toch de doelstellingen te behalen investeren ze 13 miljard euro meer in hun productiefaciliteiten, modellen en technologieën. We gokken dat Audi nog meer zal inzetten op groeimarkten zoals India en China en dat we nog wel wat nichemodelletjes mogen verwachten (o.a. concurrentie voor de BMW X6?)

En die extra investering komen geen moment te vroeg. Mercedes staat te trappelen om revanche te nemen en BMW groeit nog sneller dan hun stoutste verwachtingen deden vermoeden. BMW zag zijn afzet dit jaar namelijk met 4,6% toenemen terwijl Audi 'maar' 1% wist te plussen. BMW verwachtte vroeger ook dat ze tegen 2020 2 miljoen auto's konden verkopen per jaar (inclusief Mini, ongeveer goed voor 300.000 stuks.), maar die denken nu al in 2016 aan dat aantal te zitten. Bovendien wist BMW alleen vorig jaar al bijna even veel te verkopen dan Audi.

www.blingee.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten