dinsdag 30 oktober 2012

Verslag Hyundai 'International Powertrain Conference'

Elk jaar opnieuw doet het Zuid-Koreaanse merk zijn 'International Powertrain Conference'. Tijdens het twee dagen durende evenement worden vaak de laatste nieuwtjes van het merk bekend gemaakt. Ook tijdens deze twaalfde editie was dat niet anders.

Om te beginnen wisten ze te melden dat er een 2,0 liter grote diesel aankomt die voldoet aan de Euro6 emissienormen. Er is ook een nieuwe CVT (een automaat met variabele overbrengingsverhoudingen) en een nieuwe bak met niet minder dan 8 versnellingen.


Hyundai werkt samen met Kia, dus we kunnen ervan uitgaan dat al deze technieken binnenkort ook te vinden zijn in dat andere Zuid-Koreaanse merk.


Dit jaar lag de focus vooral op hun nieuwe motoren. Een overzichtje:



Kappa 1.0 T-GDi
3 cilinders
106 pk, 137 Nm.
2 bovenliggende nokkenassen
4 kleppen per cilinder 

Om het extra licht te maken gebruikten ze aluminium voor het cilinderblok en kunststof voor de inlaatspruitstuk en het motordeksel. Men verwacht dat het de ongeblazen 1,4 zal opvolgen.

Kappa 1.2 T-GDi
reeds aangekondigd
130 pk en 170 Nm.
110 g CO2
volgend jaar in Hyundai i30


Gamma 1.6 T-GDi
186 pk/265 Nm
Is al te vinden in de Veloster Turbo.



Om te beginnen wisten ze te melden dat er een 2,0 liter grote diesel aankomt die voldoet aan de Euro6 emissienormen. Er is ook een nieuwe CVT (een automaat met variabele overbrengingsverhoudingen) en een nieuwe bak met niet minder dan 8 versnellingen.

Hyundai werkt samen met Kia, dus we kunnen ervan uitgaan dat al deze technieken binnenkort ook te vinden zijn in dat andere Zuid-Koreaanse merk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten